Süti a "márnemakarommegenni" banánból

Árválkodott a gyümölcsös kosárban két, szebb napokat is látott banán. Szemeztem velük egy darabig és arra jutottam, hogy sütni kellene belőlük egy kis banánkenyeret. Ami nálam most inkább banánsüti lett, mert a szipi-szupi, új tortaformámban sütöttem meg.

Bár teljes kiőrlésű búzalisztből és zabpehelylisztből van, még Zsé is szó nélkül repetázott belőle. Csak sikerül ez az életmódváltás... :-)

Hozzávalók:

2 db banán

2 tojás

10 dkg vaj

10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

5 dkg zabpehelyliszt

5 dkg durvára aprított dió

1 tk sütőpor

5 dkg cukor

1 csipet só

1/2 kk gyömbér

1 kk fahéj

3 dkg aszalt vörösáfonya

3 dkg mazsola

 

A banánt villával összetörjük, hozzáadjuk a puha vajat és a tojásokat majd alaposan összekeverjük.

Sorban hozzákeverjük a cukrot, a sütőporral elkevert lisztet, a sót, a diót, a fűszereket, a mazsolát és az áfonyát is.

Kivajazott és lisztezett formába öntjük, én ehhez is zabpehelylisztet használtam. 180 fokos sütőben kb. 45 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e.

banansuti.jpg

 

Próbáljátok ki, remek alternatíva a megmaradt banán felhasználására.