Teljes kiőrlésű pizza

Pár napja bedobták a postaládánkba egy közeli pizzéria szórólapját. Ellenállhatatlan vágyat éreztem egy pizzára, de erős voltam és nem rendeltem, inkább elkészítettem a magam verzióját. Egy ideje leszoktam a fehér lisztről, már csak elvétve használom süteményekbe, illetve laktózérzékeny is vagyok, így nagyon nem mindegy, mit eszem.

Ez az én receptem egy finom, teljes kiőrlésű pizzához:

500 g teljes kiőrlésű búzaliszt

1 csomag instant élesztő

1 teáskanál cukor

1 teáskanál só

kb. 3 deci víz, a liszttől függően lehet több is, adagolni kell, amennyit felvesz

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd félretesszük keleszteni. Ha megkelt, tetszőleges vastagságúra nyújtjuk. Nálunk ebből állandó vita van, Zsé a vastagabb tésztát szereti, én a vékonyabbat.

Az elkészítése nagyjából meg is van, már csak rá kell pakolni a kedvenc feltétet és megsütni. Én 200 fokon, kb. 20 percig sütöttem. A feltét most isteni házi füstölt kolbász volt, egy kis lilahagymával, trappista és mozzarella sajttal.

tk_pizza.jpg

 

Ti a vékony vagy a vastag tésztára szavaztok?