A világ legegyszerűbb sárgaborsó krémlevese

Az időjárásra való tekintettel ma egy melengető leves hoztam Nektek. Szerintem ez a világ legegyszerűbb krémlevese és mivel nincs benne liszt, ezért még diétás is.

Zsé kedvéért felturbóztam egy kis kolbászchips-el (isteni házi füstölt kolbásszal lepett meg a család) és pirított hagymával, de nagyon finom akár pirított kenyérkockával is.

A recept:

25 dkg sárgaborsó

1,5 l víz

1 gerezd fokhagyma

1 babérlevél

só, bors ízlés szerint

pár karika füstölt kolbász

A borsót tegyük fel főni, dobjuk bele a hagymát és a babérlevelet is. Kb, 1-1,5 óra alatt főzzük teljesen puhára, közben nagyon figyeljünk a vízre, mindig lepje el a borsót. Ha megfőtt, a babérlevelet vegyük ki belőle és turmixoljuk össze. Mivel nem fogjuk semmivel sűríteni, ezért a főzőlével lehet a sűrűségét beállítani. Én többet tettem bele, mert picit hígabban szeretem, de ez egyéni ízlés kérdése.

A tetejére pirítsunk egy kis kolbászchipset és gyorsan, még forrón együk meg. Nekem mindig jobb kedvem lesz tőle ezeken a borongós napokon. Készítsétek el Ti is!

sargaborso_kremleves.jpg