Rozskenyér kihívás

Egy barátomnak orvosi utasításra fogyókúráznia kell, így próbál nem enni fehér kenyeret. Vett egy teljes kiőrlésű rozskenyeret, hogy akkor ő most nagyon egészségesen fog étkezni. Másnap találkoztunk, kérdeztem, hogy ízlett a kenyér.

"Hű, de rossz volt. Nagyon rossz volt, alig bírtam megenni. Olyan darabos volt, majdnem megfulladtam tőle."

 Ez a beszélgetés ösztönzött arra, hogy süssek egy rozskenyeret. Megkóstoltattam a barátommal, nagyon kíváncsi voltam, hogy tényleg ennyire nem képes egészségesebb ételeket enni, vagy csak a bolti kenyérrel volt baj. 

A bolti kenyérrel volt baj . :-)

A recept: 

50 dkg rozsliszt

1 csomag porélesztő

1 teáskanál só

3-4 dl víz (amennyit a liszt felvesz)

A hozzávalókból tésztát dagasztunk. A mázlisták ezt dagasztógéppel is meg tudják tenni, akiknek nincs, vagy edzeni is akarnak, kézzel is be tudják dagasztani. Ha megküzdöttünk a gyúrással, akkor letakarva, meleg helyen kb. 2 órát kelni hagyjuk. Miután megkelt, kicsit még át kell gyúrni. Tetszőleges formára igazítjuk és még 10-15 percet pihentetjük. 200 fokon kb. 35 percig süssük. Ha  formában sütitek, azt ne felejtsétek el kivajazni és lisztezni.

Tetszőlegesen adhatunk hozzá mindenféle magot, én most a tetejére szórtam szezámmagot és lenmagot.

rozskenyer.jpg

 

Süssetek otthon kenyeret, az a legjobb. Amellett, hogy belengi a lakást a frissen sült kenyér illata, azt is tudod, mi van benne. A legnehezebb, hogy meg kell várni, amíg kihűl.

Próbáljátok ki és meséljétek el, hogy sikerült.