A tét: aranygaluska

Az történt, hogy elvesztettem egy fogadást. Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó, így én most aranygaluskát sütöttem.

A tésztához:

50 dkg liszt

1 csomag porélesztő

4 ek cukor

1 csipet só

2 tojás

2 dl tej

5 dkg olvasztott vaj

A rétegekhez:

20 dkg darált dió

5 ek porcukor

10 dkg olvasztott vaj

A hozzávalókból lágy tésztát gyúrunk, majd meleg helyen duplájára kelesztjük. Sokan kinyújtják és szaggatják a tésztát, de én egyszerűbb módját választottam. Diónyi gombócokat szakítunk a tésztából és ellapogatjuk a gombócokat. Az olvasztott vajba majd a cukorral elkevert darált dióba mártjuk őket és egy kivajazott sütőformában egymásra rakosgatjuk a tésztát.

A sütő előmelegítjük 180 fokra és amíg melegszik, még egyszer megkelesztjük a tésztát, majd kb. 40 perc alatt aranybarnára sütjük.

Vaníliamártással készítettem, mert ez volt a kívánság, de borsodóval is nagyon finom. A vaníliamártáshoz 1,3 l tejben két csomag vaníliás pudingporból híg, mártásszerű pudingot főztem.

aranygaluska.jpg

Remélem, ízlik majd a nyerteseknek a nyeremény :-)