Diétás pizza? Diétás pizza.

Igen, létezik. Bár csak bebeszéled magadnak, hogy pizza, de működik.  Hat emberen teszteltem, 3 igen, 1 elmegy, 2 ehetetlen jelzést kaptam. Mondjuk, az a kettő nem szereti a karfiolt, de bátrak voltak és megkóstolták.

Egy barátnőm jött át hozzám, aki sem lisztet, sem cukrot nem fogyaszt, így jó alkalom volt, hogy kipróbáljuk. Annyian írtak már róla és istenítették, nagyon kíváncsi voltam rá én is. Nem vártam tőle sokat, de nagyon kellemesen csalódtam. 

A recept:

1 közepes fej karfiol

2 ek olívaolaj

1 tk metélőhagyma

1 tk bazsalikom

1 gerezd fokhagyma

1 tojás

 10 dkg sajt

1/2 tk só

1/2 tk bors

A karfiolt reszeld le vagy aprítóban aprítsd apróra. Sózd meg és hagyd állni 30 percig.

A sótól levet ereszt, ezt jó alaposan nyomkodd ki belőle, majd tedd egy keverőtálba. Add hozzá a sajtot, fűszereket, az olajat és a tojást. Keverd össze, majd sütőpapíron formázd meg a pizzákat. Javasolt több kisebb szeletet formázni, akkor nem fog szétesni, miközben eszitek.

Süsd 180 fokon kb. 10-15 percig, fordítsd meg őket és tegyél rá tetszőleges feltétet, majd süsd további 10-15 percig.

Nálunk házi füstölt kolbász és sajt került rá.

karfiolpizza.jpg

Ha pizzára vágytok, de nem ehettek, próbáljátok ki, szerintem nagyon jó egészségesebb alternatíva. Ti melyik kategóriára szavaztok?