Csokis-mazsolás zabkeksz

Emlékeztek a Chokito reklámra? Nos, ez a keksz sem nevezhető éppen szépnek, viszont az íze isteni.

Én cukrot használtam hozzá, mert nem szeretem az édesítőszerek utóízét, egyszerűen nem bírom őket megenni és a vaj helyett, mivel laktózérzékeny vagyok, laktózmentes margarint tettem bele. Bár zabpehelyből készül, erre még Zsé sem tud nemet mondani. :-)

A recept:

8 dkg zabpehely

8 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

8 dkg cukor

1 csipet só

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

1 kávéskanál szódabikarbóna

10 dkg vaj

1 db tojás

mazsola (én imádom, egy jó nagy maréknyit tettem bele)

A hozzávalókat egyszerűen keverjétek össze, formázzatok diónyi golyókat és sütőpapírral bélelt tepsin lapítsátok ki őket.

200  fokos sütőben süssétek 10 percig. Ha megsültek, rácson hűtsétek ki őket. 

zabkeksz.jpg

Tökéletes tízóraira és uzsonnára is, próbáljátok ki.