Sült karaj gombamártással

Ez a recept egész gyerekkoromtól kezdve elkísért. Mindig nagyon vártam, hogy ez készüljön, nagy kedvencem volt és most, hogy már külön háztartást vezetek én is sokszor elkészítem Zsének. Mindkettőnk nagy kedvence.

A recept:

4 szelet karaj (tarjával is ugyanolyan finom)

1 kg gomba

1 evőkanál liszt

1 evőkanál mustár

1 kis pohár tejföl

só, bors ízlés szerint

A húst sózzuk és borsozzuk, majd serpenyőben kisütjük. Ha megsültek, vegyük ki a serpenyőből és dobjuk rá a felaprított gombát, majd pirítsuk meg. Adjuk hozzá a lisztet, a mustárt, a sót és a borsot. Keverjük jól el, majd öntsük rá a tejfölt és forraljuk össze.

f_1.jpg

Gyerekkoromban mindig rizzsel ettük, mostanában inkább bulgurral készítem. Én külön szoktam a szószt a húsra tenni tálaláskor, de az elkészült mártásba is bele lehet tenni.

Nektek van ilyen gyerekkori kedvencetek, ami végigkíséri az életeteket?